Entitatile noastre:
  • Avicola Crevedia
  • Avicola Tartasesti
  • Crevedia Express
  • Fabrica de Nutreturi Combinate

Pui cu garnitura de culori

« inapoi

Dupa ce am stabilit importanta prezentei fibrelor in alimentatie, o salutam pe cea a vitaminelor, mineralelor si… culorilor. Culorile mobileaza vizual lumea in care traim si de cele mai multe ori, fara sa fim constienti, au efect asupra sentimentelor, comportamentului si sanatatii noastre. Va propunem o scurta excursie prin curcubeul alimentar si idei de a-l aduce pe acesta la masa tratativelor cu carnea de pui :)

Culorile invioreaza si inspira retetele cu carne de pui in moduri care mai de care mai originale pe toate continentele. Puiul Rio Negro, Raul Negru in traducere, in ciuda denumirii, imbogateste de culoare si prospetime mesele argentinienilor prin continutul de  mar, morcovi si rozmarin. Puiul cu mango se asezoneaza cu ghimbir si praz si provine din Indonezia, in timp ce Thailanda se prezinta la ospat cu puiul cu busuioc, al carui deliciu verde este completat si de ardei. Bucataria chinezeasca desavarseste tabloul culinar cu arome de pui in 5 culori, iar libanezii mai adauga un strop de rosu in farfurie, recomandandu-ne puiul in sos de rodie.

specialitate indiana cu pui

Specialitate indiana

Fructele si legumele rosii au in compozitie fitonutrienti care ajuta la combaterea mai multor tipuri de cancer si boli cardio-vasculare, la mentinerea sanatatii ochilor si imbunatatirea modului de functionare al tractului urinar. Paleta de rosu se adreseaza tuturor gusturilor: tomate, grapefruit rosu, ardei grasi si capia, pepeni, capsuni, fragi, gogosari, cirese, visine, mere, piersici, sfecla, rodie.

Bunatatile portocalii bogate in vitamina C, acid folic, beta-caroten si potasiu, cu beneficii pentru piele si sistemul imunitar sunt: caisele, cartofii dulci, dovleacul, morcovii, portocalele si mandarinele.

Galbenul ananasului, dovleacului galben, lamailor, porumbului si perelor contine vitamine si minerale care ajuta la reducerea inflamatiilor.

pui in cinci culori

Specialitate chinezeasca

Fructele si legumele verzi contribuie la reducerea riscului de cancer si scaderea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol, gratie nutrientilor esentiali cum ar fi: vitamina A, fibrele, luteina, calciul, acidul folic, vitamina C, fierul si beta-carotenul. Lista verde de cumparaturi cuprinde anghinare, ardei, avocado, broccoli, castraveti, fasole verde, mere verzi, mazare, kiwi, pere verzi, spanac, sparanghel, frunze de  telina, verdeturi, dovlecei.

Fructele si legumele albastru-violet precum: afinele, coacazele negre, fructele acai, murele, prunele, smochinele, stafidele,  struguri rosii, vanata, varza rosie sunt o sursa importanta de antioxidanti. Acestia sunt binecunoscuti pentru efectele lor de neutralizare a radicalilor liberi si pentru prevenirea imbatranirii.

Bune surse de potasiu si minerale cu beneficii pentru cresterea imunitatii sunt: bananele, cartofii, ceapa, conopida, ciupercile, ghimbirul, napii si  pastarnacul, care aduc culoarea alba pe mesele noastre.

In articolul urmator va vom prezenta retete campioane la capitolul gust si aspect colorat din toate colturile Globului. Pana atunci, rasfatati-i pe cei dragi cu un piept de pui la gratar cu salata de gulioare si morcovi!


Piept de pui la gratar cu salata de gulioare si morcovi

Piept de pui la gratar cu salata de gulioare si morcovi - sursa: BecasKitchen.ro

Va rugam sa completati campurile de mai jos.

Nume *

Prenume *

Email *

Telefon mobil

Mesaj

Completati codul
captcha